Wykonywanie opisów badań radiologicznych w trybie teleradiologii (DOP.1101.56.2025)
OGŁOSZENIE O KONKURSIE(DOP.1101.56.2025)
Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (tj Dz. U. z 2023 r. poz. 991)
Specjalistyczne Centrum Medyczne im. św. Jana Pawła II S.A.
ul. Jana Pawła II 2
57-320 Polanica-Zdrój
Ogłasza
Konkurs w celu udzielenia zamówienia podmiotom prowadzącym działalność leczniczą, o których mowa w art. 26 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r o działalności leczniczej, na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie:
Wykonywanie opisów badań radiologicznych w trybie teleradiologii
I
Świadczenia zdrowotne udzielane będą dla pacjentów korzystających z usług medycznych Specjalistycznego Centrum Medycznego im. Św. Jana Pawła II S.A. (zwanego dalej SCM S.A.) w ramach ubezpieczenia zdrowotnego w zakresie opieki stacjonarnej, ambulatoryjnej, opieki dziennej, w ramach umów z innymi podmiotami, dla których SCM jest podwykonawcą oraz pacjentów, którzy nie korzystają z uprawnień do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych.
II
- Do postępowania mogą przystąpić podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych w zakresie teleradiologii oraz osoby legitymujące się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w zakresie objętym niniejszym postępowaniem.
III
- Świadczenie usług obejmuje:
Wykonywanie opisów przez lekarza radiologa lub podmiot leczniczy:
- a) Opisy badań w pracowniach TK, RTG, MR w trybie planowym:
– RTG: ambulatoryjne – do 3 dni roboczych
– TK: ambulatoryjne – do 7 dni roboczych
– MR: ambulatoryjne – do 7 dni roboczych
– MR: tryb przyspieszony – do 5 dni roboczych
– Opisy badań DILO (RTG,TK,MR) – do 3 dni
- b) Badania pilne (CITO):
– RTG: SOR i oddziały szpitalne – do 2 godzin
– TK: SOR – do 2 godzin
– TK: oddziały szpitalne – do 24 godzin
– MR: SOR i oddziały szpitalne – do 24 godzin
- c) Badania Ratunkowe : ratujące życie,udar, politrauma
– TK (na ratunek) : do 1 godziny
– Opisy badań TK i MR ostrodyżurowych do jednej godziny lub dłużej wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem kierującym na takie badanie. W przypadku konieczności podania kontrastu w badaniu TK i MR wskazany kontakt lekarza z technikiem elektroradiologi wykonującym to badanie.
- Wykonywanie opisów badań obrazowych odbywać się będzie w trybie teletransmisji:
– w oparciu o połączenie VPN, które umożliwia zestawienie prywatnego, szyfrowanego tunelu komunikacyjnego pomiędzy przyjmującym zamówienie a zamawiającym, gwarantując poufność, integralność i autentyczność przesyłanych danych. Po uzyskaniu połączenia przy wykorzystaniu klienta VPN (rodzaj oraz dane logowania udostępni zamawiający) zainstalowanego na stacji roboczej przyjmującego zamówienie możliwa będzie bezpośrednia wymiana danych z systemem PACS/RIS (Allerad Pixel) zamawiającego, umożliwiając pobieranie badań oraz przesyłanie opisów.
Lub
- w oparciu o tunel VPN (IPSec, OpenVPN, SSL-VPN) w ramach integracji między systemem PACS/RIS (Allerad Pixel) zamawiającego a systemem teleradilogicznym przyjmującego zamówienie. Obrazy (DICOM) są przesyłane przez VPN bezpośrednio z PACS do oprogramowania teleradiologicznego. Wyniki opisów podpisane elektronicznie są zapisywane w RIS przez interfejs HL7.
Przyjmujący zamówienie zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznego łącza internetowego.
- Udzielanie świadczeń stacjonarnie i w tym celu udostępnienie jednej stacji opisowej oraz stworzenie technicznych warunków do opisów badań.
- Powyższe terminy wykonania opisów badań obrazowych nie obowiązują w przypadku awarii łącza internetowego. Po usunięciu awarii Przyjmujący Zamówienie zobowiązany jest do jak najszybszego przesłania danych oraz sporządzonych opisów badań.
IV
- Umowa obowiązywać będzie od dnia 01.07.2025r. – preferowany okres 2 lat
- Szczegółowe warunki wykonywania usługi będą określone w umowie.
- Ze szczegółowymi warunkami konkursu, projektem umowy i formularzem ofertowym zainteresowani mogą zapoznać się oraz pobrać formularz ofertowy w Dziale Kadr Specjalistycznego Centrum Medycznego im. św. Jana Pawła II S.A. z siedzibą: 57-320 Polanica-Zdrój ul. Jana Pawła II, w godzinach 800 – 1500 od dnia 13.06.2025r. oraz na stronie internetowej.
V
Ofertę należy sporządzić na właściwym formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia oraz dołączyć następujące dokumenty:
- Dla lekarzy prowadzących działalność gospodarczą:
- a) Wypełniony formularz ofertowy
- b) Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia.
- c) Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią szczegółowych warunków konkursu.
- d) Dokumenty kwalifikacyjne:
– Kserokopia dyplomu lekarza
– Kserokopia prawa wykonywania zawodu ( wszystkie zapisane strony)
– Kserokopia specjalizacji w dziedzinie zgodnej z ogłoszonym postępowaniem,
– Inne dodatkowe dokumenty mające wpływ na ocenę oferty, a w szczególności kserokopie certyfikatów dotyczących dodatkowych uprawnień lub stopni naukowych.
- e) Dokumenty rejestrowe: zaświadczenie o prowadzeniu działalności gospodarczej lub wydruk Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej (CEiDG) nie starszy niż 6 miesięcy, księga rejestrowa praktyki prowadzona przez właściwą Izbę Lekarską
- f) Polisę OC spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą
- g) Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem odrzucenia. Jeśli wymagane dokumenty ofertowe sporządzone zostały w języku obcym, winny one zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.
- h) Do oferty należy dołączyć inne dokumenty mające wpływ na ocenę oferty, a w szczególności kserokopię certyfikatów dotyczących dodatkowych uprawnień w tym aktualne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia „Ochrona radiologiczna pacjenta”.
- i) Dopuszcza się składanie ofert częściowych.
- Dla podmiotów leczniczych:
- a) Wypełniony formularz ofertowy.
- b) Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia.
- c) Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią szczegółowych warunków konkursu.
- d) Wykaz personelu udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej ( sporządzającego opisy) ,kwalifikacje i doświadczenie personelu w tym: Imię i Nazwisko, Pesel, Numer Prawa Wykonywania Zawodu, Dyplom Lekarski ( numer dyplomu i data wydania), Podległość pod Izby Lekarskie, Dyplom Specjalisty (numer dyplomu i data wydania).
- e) CEiDG lub KRS.
- f) Polisę OC spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
- g) Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem odrzucenia. Jeśli wymagane dokumenty ofertowe sporządzone zostały w języku obcym, winny one zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.
- h) Do oferty mogą być dołączone dokumenty potwierdzające dane określone w punkcie d).
VI
Kryterium oceny oferty dla lekarzy prowadzących działalność gospodarczą :
70%- ceny oferty badania
30%- termin wykonania badania
Kryterium oceny oferty dla podmiotów leczniczych :
70%- ceny oferty badania
25%- termin wykonania badania
5%- deklarowany potencjał lekarzy radiologów
W przypadku podmiotów leczniczych cena powinna zawierać koszty integracji systemu z systemem PIXEL.
VII
Termin związania ofertą wynosi 60 dni od dnia upływu terminu składania ofert.
VIII
Termin i miejsce składania ofert:
- Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, zaadresowanej:
Specjalistyczne Centrum Medyczne im. św. Jana Pawła II S.A.
- Jana Pawła II 2,
57-320 Polanica- Zdrój
z dopiskiem
„Konkurs ofert: Zakład Diagnostyki Obrazowej”
w Sekretariacie Specjalistycznego Centrum Medycznego im. św. Jana Pawła II S.A., ul. Jana Pawła II 2 do dnia 23.06.2025r. do godz.14:00 lub pocztą. O terminie złożenia oferty decyduje data jej wpływu do SCM S.A.
- Otwarcie ofert nastąpi w dniu 23.06.2025r. w sali konferencyjnej SCM S.A. o godz. 14:10
- Ofertę należy sporządzić stosownie do wymogów niniejszego ogłoszenia oraz szczegółowych warunków konkursu.
IX
SCM S.A. zastrzega sobie prawo do:
- odwołania w całości lub w części konkursu według własnego uznania, unieważnienia konkursu na każdym etapie w dowolnym zakresie oraz przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny,
- swobodnego wyboru oferty,
- negocjacji z oferentami celem wyłonienia najkorzystniejszej oferty w przypadku złożenia ofert
równorzędnych bądź ofert, których ceny przekraczają możliwości Udzielającego Zamówienia.
X
Protesty i odwołania dotyczące konkursu należy składać w trybie określonym w szczegółowych warunkach konkursu.
XI
Informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń SCM S.A. oraz na oficjalnej stronie internetowej SCM S.A.
Pliki do pobrania
Formularz - Ofertowy - ZDO | 13,19 KB (odt) | Pobierz plik |