Wykonywanie opisów badań radiologicznych w trybie teletransmisji oraz świadczenie usług lekarskich w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej (DK.1101.68.2025)

2025-07-21 Drukuj widoczne

Wykonywanie opisów badań radiologicznych w trybie teletransmisji oraz świadczenie usług lekarskich w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej (DK.1101.68.2025)

OGŁOSZENIE O KONKURSIE (DK.1101.68.2025)

Na podstawie art. 26 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o działalności leczniczej (tj Dz. U. z 2025 r. poz. 450)

 

Specjalistyczne Centrum Medyczne im. św. Jana Pawła II S.A.
ul. Jana Pawła II 2
57-320 Polanica-Zdrój

Ogłasza

Konkurs w celu udzielenia zamówienia podmiotom prowadzącym działalność leczniczą, o których mowa w art. 26 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r o działalności leczniczej, na udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie:

Wykonywanie opisów badań radiologicznych w trybie teletransmisji oraz świadczenie usług lekarskich w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej 

I

Świadczenia zdrowotne udzielane będą dla pacjentów korzystających z usług medycznych Specjalistycznego Centrum Medycznego im. Św. Jana Pawła II S.A. (zwanego dalej SCM S.A.) w ramach ubezpieczenia zdrowotnego w zakresie opieki stacjonarnej, ambulatoryjnej, opieki dziennej, w ramach umów z innymi podmiotami, dla których SCM jest podwykonawcą oraz pacjentów, którzy nie korzystają z uprawnień do bezpłatnych świadczeń zdrowotnych.

II

Do postępowania mogą przystąpić podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych w zakresie radiologii oraz zatrudniają niezbędną kadrę lekarską do realizacji przedmiotu umowy.

III

  1. Świadczenie usług obejmuje całodobowe świadczenie zdrowotne – nadzór i wykonywanie opisów badań radiologicznych realizowane na rzecz pacjentów Szpitala i Zakładu Diagnostyki Obrazowej Szpitala zdalnie w ramach systemu teleradiologii oraz stacjonarnie.
  2. W ramach świadczeń udzielanych stacjonarnie – prowadzenie szkoleń dla zespołu techników elektroradiologii wykonujących badania obrazowe w Zakładzie Diagnostyki Obrazowej. Szkolenia obejmują obsługę systemu w okresie integracji oraz w pierwszym miesiącu od wdrożenia kompleksowej usługi. Szkolenie w zakresie wprowadzania nowych protokołów – okresie trwania umowy.
  3. Udzielający Zamówienie przewiduje, że szacowana liczba badań/opisów do realizacji w ciągu 1 miesiąca może wynieść około:

 

  • a) w zakresie tomografii komputerowej:
    – badania w trybie na ratunek i nagłym – 10 + badanie rtg bez uwzględnienia ilości
    – badania w trybie pilnym – 502
    – badania w trybie planowanym – 450
  • b) w zakresie rezonansu magnetycznego:
    – badania w trybie na ratunek i nagłym – 0
    – badania w trybie pilnym – 158
    – badania w trybie planowanym – 250
  • c) badania wykonywane stacjonarnie
    – tomografia komputerowa z kontrastem – w badaniach wskazanych w pkt. a)
  • d) wykonywanie porównawczych opisów badań:
    – badania porównawcze po dostarczeniu kompletu dokumentacji radiologicznej przez pacjenta – wg potrzeb
    – badania porównawczo-doradcze: badania TK wykonane przy pogłębionej diagnostyce radiologicznej. Ocenie podlega badanie RTG wraz z pogłębionym badaniem TK jako jedno badanie obrazowe – w badaniach wskazanych w pkt. a)

 

Podane liczby badań mają wartość szacunkową i może ulec zmianie. Ostateczna ich liczba będzie uzależniona od rzeczywistych potrzeb diagnostycznych Udzielającego Zamówienia wynikających z liczby pacjentów oraz charakteru   świadczeń zdrowotnych.

 

  1. Opisy badań mogą być wykonywane przez osoby posiadające w Polsce prawo wykonywania zawodu lekarza specjalisty z zakresu radiologii i diagnostyki obrazowej oraz posiadające co najmniej 3 letnie doświadczenie jako lekarz radiolog. Przyjmującego Zamówienie przez cały okres obowiązywania umowy ma spełniać zakres wymagań dla personelu zgodny z warunkami szczegółowymi określonymi przez Narodowy Fundusz Zdrowia odnośnie udzielanych przez Udzielającego Zamówienie świadczeń zdrowotnych. Warunkiem dopuszczania Oferenta do udziału w postępowaniu jest posiadania przez Oferenta wpisu w rejestrze podmiotów wykonujących działalność leczniczą potwierdzającego wykonywanie zakresu świadczeń zdrowotnych zgodnych z ofertą.

 

  1. Przyjmujący Zamówienie obowiązany będzie do wykonania opisów w następujących maksymalnych terminach
  • a) Opisy badań w pracowniach TK, MR w trybie planowym:
    –  TK: ambulatoryjne – do 10 dni roboczych
    –  MR: ambulatoryjne – do 10 dni roboczych
    – Opisy badań DILO (TK, MR) do 3 dni roboczych
    – Opisy badań porównawczych po dostarczeniu kompletu dokumentacji obrazowej – do 10 dni roboczych, DILO – do 5 dni roboczych
  • b) Badania pilne (CITO):
    –  TK: SOR – do 2 godzin
    –  TK: oddziały szpitalne – do 48 godzin
    –  TK: porównawczo-doradcze z badaniem RTG kierowane z SOR – do 2 godzin
    –  MR: SOR i oddziały szpitalne – do 48 godzin
    przy czym Udzielający Zamówienia zastrzega sobie możliwość zmiany priorytetu na szybszy (krótszy czas opisu) dla badań określonych w pkt a) i b).
  • c) Badania Ratunkowe: ratujące życie, udar, politrauma
    – TK, MR (na ratunek): do 1 godziny
  • d) Opisy badań TK i MR ostrodyżurowych do jednej godziny lub dłużej wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym z lekarzem kierującym na takie badanie. W przypadku konieczności podania kontrastu w badaniu TK i MR wskazany kontakt lekarza z technikiem elektroradiologii wykonującym to badanie.

 

  1. Wykonywanie opisów badań obrazowych w przypadku teletransmisji odbywać się będzie:
    a) w oparciu o połączenie VPN, które umożliwia zestawienie prywatnego, szyfrowanego tunelu komunikacyjnego pomiędzy przyjmującym zamówienie a zamawiającym, gwarantując poufność, integralność i autentyczność przesyłanych danych. Po uzyskaniu połączenia przy wykorzystaniu klienta VPN (rodzaj oraz dane logowania udostępni zamawiający) zainstalowanego na stacji roboczej przyjmującego zamówienie możliwa będzie bezpośrednia wymiana danych z systemem PACS/RIS (Allerad Pixel) zamawiającego, umożliwiając pobieranie badań oraz przesyłanie opisów.
    lub
    b) w oparciu o tunel VPN (IPSec, OpenVPN, SSL-VPN) w ramach integracji między systemem PACS/RIS (Allerad Pixel) zamawiającego a systemem teleradilogicznym przyjmującego zamówienie. Obrazy (DICOM) są przesyłane przez VPN bezpośrednio z PACS do oprogramowania teleradiologicznego. Wyniki opisów podpisane elektronicznie są zapisywane w RIS przez interfejs HL7.
    Przyjmujący zamówienie zobowiązany jest do zapewnienia bezpiecznego łącza internetowego.
  2. Wskazane w punkcie 5 terminy wykonania opisów badań obrazowych nie obowiązują w przypadku awarii łącza internetowego. Po usunięciu awarii Przyjmujący Zamówienie zobowiązany jest do jak najszybszego przesłania danych oraz sporządzonych opisów badań.

IV

  1. Umowa obowiązywać będzie od dnia 01.08.2025r. – preferowany okres 1 roku
  2. Szczegółowe warunki wykonywania usługi będą określone w umowie.
  3. Ze szczegółowymi warunkami konkursu, projektem umowy i formularzem ofertowym zainteresowani mogą zapoznać się oraz pobrać formularz ofertowy w Dziale Kadr Specjalistycznego Centrum Medycznego im. św. Jana Pawła II S.A. z siedzibą: 57-320 Polanica-Zdrój ul. Jana Pawła II, w godzinach 800 – 1500 od dnia 21.07.2025 r. oraz na stronie internetowej.

V

Podmioty lecznicze przystępujące do postępowania zobowiązane są sporządzić w języku polskim ofertę na właściwym formularzu ofertowym stanowiącym załącznik do niniejszego ogłoszenia oraz dołączyć następujące dokumenty:

  • a) Wypełniony formularz ofertowy.
  • b) Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią ogłoszenia.
  • c) Oświadczenie o zapoznaniu się z treścią szczegółowych warunków konkursu.
  • d) Wykaz personelu udzielającego świadczeń opieki zdrowotnej (sporządzającego opisy), kwalifikacje i doświadczenie personelu. W przypadku zawarcia umowy Przyjmujący Zamówienie może być zobowiązany do uzupełnienia wykazu o dane niezbędne do zgłoszenia do NFZ.
  • e) CEiDG lub KRS.
  • f) Polisę OC spełniającą wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29 kwietnia 2019 r. w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej podmiotu wykonującego działalność leczniczą.
  • g) co najmniej trzy referencje, nie starsze niż sprzed 24 miesięcy poprzedzających złożenie oferty, potwierdzające należyte wykonanie przez Oferenta, przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy, usługi całodobowego nadzoru i wykonywania opisów badań radiologicznych na rzecz podmiotu leczniczego wykonującego świadczenia z zakresu lecznictwa szpitalnego.
  • h) Ofertę należy sporządzić w języku polskim pod rygorem odrzucenia. Jeśli wymagane dokumenty ofertowe sporządzone zostały w języku obcym, winny one zostać złożone wraz z tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego.

VI

Kryterium oceny oferty dla podmiotów leczniczych:

70%- ceny oferty opisu badania

15%- termin wykonania opisu badania

10%- deklarowany potencjał lekarzy radiologów w tym:

–  specjaliści w dziedzinie radiologii 70 %

– co najmniej 5 osób z tytułem dr n. med. – 30%

5% – za referencje należytego wykonania umowy co najmniej 3

W przypadku podmiotów leczniczych cena powinna zawierać koszty integracji systemu z systemem PIXEL, które ponosi Przyjmujący Zamówienie.

VII

Termin związania ofertą wynosi 30 dni od dnia upływu terminu składania ofert.

VIII

Termin i miejsce składania ofert:

  1. Oferty należy składać w zamkniętej kopercie, zaadresowanej:

Specjalistyczne Centrum Medyczne im. św. Jana Pawła II S.A.
ul. Jana Pawła II 2,

57-320 Polanica- Zdrój

z dopiskiem

„Konkurs ofert: Zakład Diagnostyki Obrazowej.”

w Sekretariacie Specjalistycznego Centrum Medycznego im. św. Jana Pawła II S.A., ul. Jana Pawła II 2 do dnia 28 lipca 2025 r. do godz.14:00 lub pocztą. O terminie złożenia oferty decyduje data jej wpływu do SCM S.A.

Dopuszcza się przesłanie oferty drogą elektroniczną na adres do e-doręczeń
AE:PL-95468-23471-HVCFW-27

 

  1. Oferent może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną ofertę nie później niż przed upływem terminu składania ofert. Zmiana oferty może nastąpić poprzez złożenie nowej oferty wraz z adnotacja o wycofaniu poprzedniej oferty.
  2. Otwarcie ofert nastąpi w dniu 28 lipca 2025 r. w sali konferencyjnej SCM S.A. o godz. 14,30
  3. Ofertę należy sporządzić stosownie do wymogów niniejszego ogłoszenia oraz szczegółowych warunków konkursu określając końcowa datę związana oferta, które nie możne być krótsza niż 21 dnia od daty otwarcia ofert.
  4. W przypadku stwierdzania braków formalnych w złożonej ofercie lub konieczności uzyskania wyjaśnień od oferent Udzielający Zamówienie jest uprawniony do wezwania Oferenta do usunięcie braków i/lub złożenia wyjaśnień w zakreślonym terminie.
  5. Odrzuceniu podlega oferta: złożenia po terminie, oferta której braki formalne nie zostały uzupełnione lub oferty zawierająca nieprawdziwe informacje

IX

SCM S.A. zastrzega sobie prawo do:

  1. odwołania w całości lub w części konkursu według własnego uznania, unieważnienia konkursu na każdym etapie w dowolnym zakresie oraz przesunięcia terminu składania ofert bez podania przyczyny,
  2. swobodnego wyboru oferty,
  3. negocjacji z oferentami celem wyłonienia najkorzystniejszej oferty w przypadku złożenia ofert równorzędnych bądź ofert, których ceny przekraczają możliwości Udzielającego Zamówienia.

X

Protesty i odwołania dotyczące konkursu należy składać w trybie określonym w szczegółowych warunkach konkursu.

XI

Informacja o rozstrzygnięciu konkursu zostanie zamieszczona na tablicy ogłoszeń SCM S.A. oraz na oficjalnej stronie internetowej SCM S.A.

 

 

Pliki do pobrania

Formularz Ofertowy 14,04 KB (odt) Pobierz plik
Umowa Teleradiologia 124,00 KB (doc) Pobierz plik