W ramach leczenia uzdrowiskowego świadczenia realizowane są w warunkach ambulatoryjnych lub stacjonarnych, wobec czego pacjenci mogą przebywać:
– w szpitalu uzdrowiskowym,
– w sanatorium uzdrowiskowym,
– w szpitalu uzdrowiskowym na rehabilitacji uzdrowiskowe,
– w sanatorium uzdrowiskowym na rehabilitacji uzdrowiskowej,
– lub skorzystać z uzdrowiskowego leczenia ambulatoryjnego.
W związku z powyższym istotne jest, aby pacjent przebywający na leczeniu uzdrowiskowym, zgłaszając się do poradni specjalistycznej/szpitala posiadał ważne skierowanie oznakowane pieczątką nagłówkową z podanym numerem obowiązującej umowy z NFZ.
Wskazany jest wcześniejszy kontakt pracownika uzdrowiska (pielęgniarka/lekarz) w celu umówienia daty i godziny zleconej porady specjalistycznej oraz ustalenia formy płatności z tytułu udzielanych świadczeń zdrowotnych.
Świadczenia zdrowotne, czyli przyjęcie do poradni specjalistycznej/szpitala udzielane są według kolejności zgłoszeń w dniach i godzinach pracy świadczeniodawcy, zgodnie z harmonogramem jego pracy. Jeżeli nie mogą być udzielone pacjentowi w dniu zgłoszenia, każda placówka realizująca świadczenia na podstawie umowy z NFZ ma obowiązek wskazać inny termin wykonania świadczenia i umieszcza pacjenta na liście oczekujących na udzielenie świadczenia.
W tym celu należy kontaktować się bezpośrednio z Koordynatorem Pracy Poradni Specjalistycznych naszej placówki –
Panią Jadwigą Sajpel: tel. 74 86 21 280
lub
z rejestracją poradni specjalistycznych – telefony kontaktowe widnieją na stronie internetowej SCM S.A: KONTAKT PORADNIE
W przypadku nagłego zagrożenia życia lub zdrowia świadczenia udzielane są na zasadach ogólnie obowiązujących.